niedziela, 2 marca 2014

SUSHI

ta notka będzie TROCHĘ dłuższa nic pozostałe ...będę tłumaczył<będę się starał> jak zrobić sushi ...nie jestem zadnym Japończykiem ani zadnym szefem kuchni japońskiej ani żadnym z tych dziedzin ale mysle ze to moje sushi jest zjadliwe ;D teraz wzruszająca historia ... a wiec zaczęło sie to wtedy kiedy bylem u kuzynki na ferie ...jej chłopak jej pokazał jak sie robi to cale sushi noi ona teraz od tamtej pory robi sama ...kiedy u niej bylem strasznie bylem ciekawy jak to smakuje i wgl <nigdy nie jadlem sushi > noto ok zrobila ciagle sie patrzałem jak ona to robi i wgl noi zrobiła ....zamoczyłem w sosie sojowym ...i mi niezbyt smakowało ;/ ;/ potem wziąłem 2 kawałek ...3....5...8 ..noi mi posmakowało : ) ...dzisiaj naszła mnie chęć zrobienia sushi a ze juz mniej wiecej wiedzialem jak to sie robi noto namówiłem mame zeby mi kupila wszytkie potrzebne skladniki ....ja kupiłem sobie taki zestaw bo po obliczeniu wszystkiego ze jakbym kupił pojedynczo wszytko wyszlo by drożej .... 
ZDJECIE ZESTAWU DO SUSHI 49 zł
w sklad zestawu wchodzi tak ....imbir marynowany , wasabi , czarny sezam ,liście nori , pałeczki ,mata bambusowa  ,ryż , ocet ryżowy......plus do tego trzeba sb dokupic łososia ...sos sojowy ! ....i paluszki krabowe 
ok noto teraz przepis :)
ryż <ile chcecie ale na 1 szklanke przypada 1 szklanka wody do gotowania :) >1 szklanke ryzu płuczemy az woda będzie przezroczysta ....odsączamy ....wrzucamy do garnka i zalewamy 1 szklanką wody i gotujemy na małym ogniu 10 min potem gdy juz sie ugotuje czekamy 15 min aż ostygnie wlewamy 3 łyżki octu ryżowego i znowu czekamy kilkanaście minut ryż musi byc troche ciepły ...gdy juz nsz ryz będzie gotowy wyciągamy MATE BAMBUSOWĄ na która kładziemy liście nori ...niektórzy łamia je na póła ale ja robie z calosci ....teraz nakladamy dosc ryzu i rozprowadzamy go po calym liściu tak aby po bokach były 1 cm marginesu :) i teraz kiedy juz jest ryz przy samym początku kiedy zaczyna sie ryz kładziemy troszeczkę wasabi bardzo mało, łososia po całej szerokości....potem ogórka ...i ja dodaje tez paluszki krabowe ....jezeli chcecie to tez mozecie ....i teraz zawijamy w ta mate ten liść :)


 i nasze sushi gotowe !!! :) teraz wystarczy pokroic w 6 cm kawałki rozlozyc na talerzu i posypac czarnym                                    sezamem :) a obok do jakiejś miseczki nalac sosu sojowego :) 
I TO WSZYSTKO :)) moja "instrukcja" jest bardzo ogólna ale jezeli uda wam sie kupic ten zestaw do sushi to tam wszystko jest wyjaśnione co do słowa i jest tam również kilkanaście przepisów na rożne typy sushi : )mam nadzieje ze troche pomogłem ....YO
KILKA ZDJĘĆ SUSHI



sobota, 1 marca 2014

SUSHI ZAPOWIEDZ NOTKI

oto zapowiedz następnej notki :)) 
taka krotka informacja ...nie chce tego blogu zrobić aby był to blog KULINARNY po prostu dodaje tutaj niektóre przepisy z mojego doświadczenia a że lubię coś tam w kuchni robić to będą takie : )
więc jeżeli cos troche robię po swojemu to nie miejcie do mnie pretensji :)


czwartek, 27 lutego 2014

BLOG ROKU 2013

Ale ci ludzie mają teraz fajnie :D pozazdrościć ...a jeżeli  ktoś jeszcze nie kuma o co chodzi TAK JAK JA kilka dni temu to chodzi o blog roku 2013 ...wiec jest kilkanaście kategorii blogowych takich jak ...moda i uroda w którym wygrała POZIOM ...blog dla nastolatków...ja i moje życie ....podróże...i wiele innych tych kategorii noi do każdej kategorii zostały nominowanych kilku bloggerów i ich blogi byli tacy po 30 lat ...jak i tacy po 10 lat ...no i jeżeli ktos zastał nominowany noto na stronie blog roku 2013  ludzie musieli głosować na dany blog ...który im sie spodobał  i jeżeli dany blogger wygrał to dostał nagrody ...fajne nagrody ...były tablety ...skuter , specjalne takie jakby kupony na wyjazdy za granice i wiele innych nagród ...w sumie sama nominacja do takiej gali i wgl jest juz sukcesem wiec ...super ze im sie udało :D ....pisze ten post bo nie kazdy wie oco chodzi :D :D CAŁA GALA ODBYŁA SIE 27.02.2014 O GODZ 20;00  ;) YOO
WIECEJ INFO TUTAJ  < BLOG ROKU 2013 >

KFC I MOJITO

A wiec pojechałem z mamą do auchana po zakupy itd noi kiedy juz byliśmy przy kasie i miałem w kieszeni troche kasy  noto poszedłem do kfc i powiedziałem żeby mama zaczekala noto idę ...kolejka ....i mówię poproszę MOJITO ...babka zdziwiona jakby słyszała to słowo pierwszy raz noto powtarzam "tak poprosze mojito" a ona "przepraszamy ale juz nie sprzedajemy mojito".... noi jestem tym faktem bardzo zirytowany i zażenowany ;D;D wiec postanowiłem zrobić sam to całe MOJITO w domu ;/ nie było łatwo ale jeżeli sie wszystko zrobi tak jak jest w przepisie to praktycznie nie do odróżnienia tego z kfc od domowego a warto ! :) ....na dole będzie przepis 
  •                                 
  •                                                  


  1. 40 ml syropu trzcinowego
  2. kostki lodu
  3. 1 szt limonka
  4. garść Liści mięty
  5.      do pełna 7up  
  6.    
  7.  Limonkę kroimy w ćwiartki bądź ósemki. Szklankę napełniamy lodem, limonką i liśćmi mięty na zmianę (chodzi o to, by liście mięty nie wypłynęły na samą górę). Wlewamy syrop trzcinowy i dopełniamy szklankę 7 UP <ja dodałem dodatkowo 3 plasterki cytryny> I NASZE DOMOWE MOJITO GOTOWE :>      


                  


                 A TUTAJ PARĘ ZDJĘĆ JAK TO MOŻE WYGLĄDAĆ :)



  •                                                    
      
     

środa, 26 lutego 2014

CHYTRA BABA

Cześć kilka miesięcy temu miałem TAKĄ SYTUACJĘ  że pani namówiła mnie na jakiś tam konkurs fotograficzny juz nie pamiętam nazwy i noi ok ja się namęczyłem porobiłem chyba z 400 zdjęć ...po czym się okazało żę to nie  był konkurs fot....tylko zdjęcia do gazetki szkolnej mojej gminy ;/ po czym ....gazetki tez nie było XD :D noi się tak namęczyłem i z 400 zdjęć takich w sumie nawet nawet było około 70 ;/  
       KILKA Z NICH MOZE SIE KOMUŚ SPODOBA :)

mam ich jeszcze jakiec 60 :) 


wtorek, 25 lutego 2014

telewizja i jej bajki....z Japonii

pewnie często przełączacie z samego ranka kanały bo często nic ciekawego nic niema i pewnie zauważyliście nie raz jakieś mangowe japońskie bajki ....jednym słowem anime wielkie oczy różowe włosy i dziwne stroje ...wiec napisze wam co to mniej więcej jest itp :) a więc... anime służy do określenia japońskich filmów animowanych oraz stylu japońskiej animacji
Zależy, co rozumiemy ,przez określanie tego 'chińską bajką' -,-
zastanówcie się... czy w bajkach (bajki są dla dzieci, nie?) pokazaliby sceny walki? ninja z sztyletami, krew, zabijanie? 
Np. takie Death Note. Jest o zabijaniu. To nazwać bajką nie można.
Ale Król szamanów, to jak najbardziej... 
Zależy od tego, jaki to typ anime. oglądałem wiele anime ....a szczególnie krwawych anime ...i moge powiedzieć że to bajka dla dzieciaków nie jest aahahahhah :D ale są tez produkcje komediowe ! :) które są zdecydowanie kierowane dla najmłodszych : ) to chyba na TYLE : ) 




poniżej będzie umieszczonych kilka fotografii z tych "bajek

O MNIE

Cześc ! ten blog będzie o mnie ....o tym co mnie interesuję itp : :)  to są moje wszystkie strony internetowe z ktorych mozecie sie o mnie więcej dowiedzieć
Ask.fm/danioleq
Instagram.com/danielbartiq